2014/08/29

BACK TO SCHOOL-powrót do szkoły z Dusiiiak #6- moje sposoby na naukę!

Hejka kochani :*
Wszystkiego przychodzi koniec, także mojej szkolnej serii. Prawdopodobnie jest to przedostatni post Back to school i trzeba będzie już nauczyć się żyć szkolnym życiem. Ale, żeby jeszcze ułatwić Wam ten powrót do szkoły, przygotowałam post na temat tego, jak się uczę. Zdaję sobie z tego sprawę, że moje sposoby na naukę nie są nie wiadomo jak odkrywcze, ale ja chcę podzielić się moim doświadczeniem i liczę, że w komentarzach opowiecie o swoich metodach.
















1. Najważniejszy jak dla mnie jest porządek podczas nauki. Ja tak mam, że nie potrafię nauczyć się czegoś w bałaganie. Rozprasza mnie i chcę to posprzątać. Nie mówię tu o generalnych porządkach codziennie, tylko o posprzątaniu biurka, ciuchów i pościeleniu łóżka.

2. No i gdy ogarniemy pokój, pora zadbać o zapach i klimat podczas nauki. Lubię zapalić sobie świczki, bo wtedy w pokoju jest śliczny zapach, że aż chce się uczyć!



3.Zawsze przed nauką muszę coś zjeść, aby podczas nauki nie myśleć o pustym brzuchu. No i oczywiście biorę sobie coś do picia, żeby nie odrywać się od nauki, najlepsze jest latte!


4. Podczas nauki ważne są przerwy. Wystarczy nawet 15 min. Nie da rady siedzieć nad książkami z 4-5 godz bez przerwy.


5. Jak mówiłam w szkolnych niezbędnikach nie obejdę się bez kolorowych mazaków i cienkopisów. Nie wyobrażam sobie, moich notatek bez kolorowych podkreśleń.




6. Muzyka też pomaga w nauce. Ja jestem wzrokowcem, więc to, że włączę sobie podczas nauki muzykę nie przeszkadza mi. Mój wybór to składanka z 3 metry nad niebem. Piosenki są dość spokojne, nie rozpraszają. Tą metodę polecam wszystkim wzrokowcom.




7. Gdy zbliża się sprawdzian, z jakiegokolwiek przedmiotu, nie obejdę się bez kolorowych notatek, można powiedzieć, że w ogóle nie obejdę się bez notatek. Nie wiem czemu, ale nie potrafię nauczyć się czegoś bez zapisywania na kartce potrzebnych informacji. W tym roku założyłam zeszyt, przeznaczony tylko na notatki. 
Staram się to robić dość systematycznie, aby przed sprawdzianem nie martwić się robieniem notatek, tylko już mieć je gotowe.



8. Ta metoda jest już dość słynna, ja będę ją praktykować od tego roku szkolnego. Dużo słyszałam na temat fiszek i myślę, że też mi pomogą. Już przygotowałam sobie fiszki z geografii, a gdy będę miała książkę do niemieckiego i angielskiego, na pewno będę robić sobie takie fiszki ze słówek.



9. Przedostatnim sposobem, jest dotlenienie się przed nauką i w jej trakcie. Ja chodzę do domu na nogach, więc kolejnego dotlenienia mi nie trzeba, ale gdy się uczę otwieram okno, nawet w zimie. Nie lubię się uczyć w cieple.

10. I ostatnim już sposobem, jest koncentrowanie się w 100% na nauce. Chodzi mi o to, że powinniśmy wyłączyć wszystkie telefony, komputery, laptopy i inne elektroniczne rzeczy. Tak wiem, mówię o wyłączeniu elektrycznych gadżetów, a sama pokazuję Wam tableta, na którym gra muzyka. Ja stawiam go za sobą, żebym nie widziała czy mam jakieś powiadomienie, albo coś innego. Dopiero w czasie przerwy sprawdzam strony i tym podobne rzeczy w internecie.

Ja już kończę, tak jak już mówiłam, jest to prawdopodobnie przedostatni post o tematyce szkolnej. Jutro wszyscy zaczynamy szkołę (no oprócz studentów, farciarze :D ) i we wtorek usłyszymy pierwszy dzwonek, no cóż każdy musi się do tego przygotować i przyzwyczaić. Ja idę do 3 klasy gimnazjum i sama wiem, że z książek nie wyjdę aż do egzaminów. Posty będą pojawiały się 2-3 razy w tygodniu. Dni w których będę je wstawiała, zależą jeszcze od mojego planu lekcji, ale na pewno napiszę Wam, jakie to dni będą. Teraz chcę życzyć Wam miłego powrotu do szkoły, bo szkoła nie jest taka zła! A Wy cieszycie się z powrotu do szkoły? Jakie są Wasze sposoby na naukę?

10 komentarzy:

  1. Pytałaś się gdzie kupiłam kalendarz , Biedronka ;)
    http://sohunex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zapalić sobie świeczkę i się uczyć,ale przy muzyce -nie mogę! może dlatego,że rap mnie rozprasza? :D
    http://julajulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatny post ,;)
    Fajnie tu , obserwuję i zapraszam
    http://definition-of-dreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ja zawsze bez przygotowanej wcześniej kolorowej notatki nic nie pamiętam na sprawdzianie :D
    krysiastyle.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne sposoby, tez robie karteczki ;)
    moze wspolna obserwacja?
    www.agnes-malinowska.blogspot.com
    Byłoby miło

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zdjęcia <3
    .
    .
    A u mnie giveaway z firmy choise.com
    Co powiesz na obs za obs ?
    Czekam na odp. u mnie ;
    Możesz kliknąć w baner sklepu chiose i mart of china u mnie ?
    ♥ ♥ ♥ http://sawanowska.blogspot.com/ ♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziekuje za obserwacje :) ja też już obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny post ! ;D
    Pytałaś o wspólną obserwację ,Ja już ! :) Liczę na uczciwy rewanż xD
    naataluunia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń