22 października 2014

Problemy tak znane, a tak dalekie- Gwiazd naszych wina.

Hejka kochani :*

Dziś opowiem Wam troszkę o książce Gwiazd naszych wina, tak kolejna osoba opowiadająca o tej książce. Ta mnie ona poruszyła, że muszę o niej napisać. Nie wiem jak mi to wyjdzie, bo to pierwszy post tego typu, a więc zapraszam do czytania!














Książka opowiada o nastolatkach, z pozoru takich samych jak my, ale jednak innych.  Hazel, szesnastoletnia dziewczyna, choruje na nieuleczalnego raka tarczycy, który sprawia, że dziewczyna nie może samodzielnie oddychać. On Augustus, stoczył walkę z rakiem tkanki kostnej, w wyniku, którego amputowano mu nogę. Ta choroba jest nieuleczalna, jednak on cieszy się życiem i nie martwi się tym, co może być za chwila.



Augustus i Hazel poznali się na spotkaniu chorych na nowotwór nastolatków. Rodzi się między nimi uczucie, jednak oboje nie chcą się do tego przyznać. Ta książka przedstawia nowotwór w całkiem inny sposób, pokazuje jak heroicznie można z nim walczyć z dnia na dzień. Dziewczyna potrzebuje uczucia, miłości, lecz nie chce krzywdzić bliskich osób.

-Jestem granatem- powtórzyłam. Chcę trzymać się z dala od ludzi, czytać książki, rozmyślać i spędzać czas z wam, ponieważ i tak nie mogę zrobić nic, żeby was nie zranić. Jesteście zbyt zaangażowani, więc pozwólcie mi po prostu żyć, jak chce dobrze? Nie mam depresji. Nie muszę nigdzie wychodzić. I nie mogę być typową nastolatką, ponieważ jestem granatem.


Hazel nieustannie toczy walkę z sobą samą, chorobą, otoczeniem. Odnosi małe sukcesy, jednak równie często je przegrywa... Augustus wydaje się być bardziej dorosły. Być może za sprawą swoich doświadczeń. I jemu zdarzają się chwile słabości i zwątpienia. Razem tych dwoje tworzy bardzo specyficzną parę, która nieustannie próbuje znaleźć swoje miejsce na ziemi. Bywają w ich związku lepsze i gorsze chwile, tak jak bywa z miłością nastolatków. Nie są lepsi ani gorsi. Pomijając brakującą nogę i maszynę tlenową, są całkiem normalni. Śmieją się i płaczą, kłócą i kochają. Po prostu żyją.

Jest to piękna książka, poruszająca sens istnienia i zmuszająca do przemyśleń, bo taka miłość zdarza się raz na milion, miłość o której warto czytać i opowiadać.


A wy czytaliście Gwiazd naszych wina? Co myślicie o tej książce?




44 komentarze:

  1. Ja nigdy nie czytałam tej książki :) Ale mam zamiar obejrzeć film ;3 Słyszałam o nim wiele pozytywnych opinii :)
    naataluunia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film też fajny, ale książka znacznie lepsza ;)

      Usuń
  2. Gwiazd naszych wina to chyba jedna z najbardziej wzruszających i wciągających książek, jakie kiedykolwiek czytałam :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam trochę na temat tej książki, może przeczytam :)
    Pozdrawiam serdecznie, http://juliet-monroe.blogspot.com/ :))

    OdpowiedzUsuń
  4. juz dawno przeczytalam ;p
    Mam do cb i do innych prośbę. Poklikalabys mi w linki ? to bardzo dla mnie wazne;p oczywiscie sie odwdziecze i zaobserwuje;pPozdrawiam;d
    http://moohox3.blogspot.com/2014/10/choies-my-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Slyszalam o tej ksiazce ostatnio, porusza bardzo trudne tematy. Wydaje mi sie, ze warto przeczytac. ;) Bardzo fajny post, pozdrawiam!

    http://pearlinfashion.blogspot.co.at/2014/10/refresh-your-wardrobe-tidebuy-clothing.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam ani nie oglądałam, ale mam taki zamiar (koleżanka mówiła, że genialne" ;*
    http://metkaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam tej książki i na pewno zakupie bo teraz wiem ze jest cudowna :)
    www.agnes-malinowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ale masz ładne paznokcie;)
    pozdrawiam serdecznie;) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam, ale chętnie bym przeczytała.
    Obserwuję i zapraszam do siebie na rewanż.
    www.patrisyastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. koniecznie muszę ją kupić! :)

    co powiesz na obserwację?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka ma tyle dobrych opini!
    Nie czytałam, ale zamierzam ją kupić, myślę, że jak najbardziej warto ;)

    Co powiesz na wspólną obs? Ja już i licze na uczciwy rewanż :))
    http://labeauteofblondes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja przyjaciółka czytała, też mówi, że jest świetna. Ja jeszcze nie czytałam, ale zamierzam przeczytać ;)

    Może wspólna obserwacja? Daj znać u mnie:
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety nie czytałam, ale zapowiada się dobrze :)
    Przy okazji.. super pazurki ;)

    Serdecznie zapraszamy do NAS
    Buziaki
    xo xo xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  14. ja książki nie czytała, ale oglądałam film. powiem tak: płakałam jak nie wiem kto i przez tydzień wszystko działało mi na nerwy, dziękuję.
    cudowny film!

    xoxo,
    famelle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocham tą książkę, byłam tez na filmie. Boskie <3
    Mogłabys poklikac w linki Sheinside u mnie? W zamian moge zaobserwować bloga, albo co tam chcesz ... XD
    Proszę o klik w linki w tym poście

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie czytałam tej książki, ale dużo o niej słyszałam ;))
    wydaje się być fajna, chętnie poczytam ją kiedys :3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dużo słyszałam o tej książce, i niedługo mam zamiar ją przeczytać :3

    Co powiesz na wspólną obserwację? Ja zaczęłam i liczę na uczciwy rewanż! :)

    http://julia-and-fashion.blogspot.com KLIK

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam tę książkę i jestem do niej neutralnie nastawiona. Nie zachwyciła mnie ;/

    www.fotoinigi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Film jest świetny, ale książka zdecydowanie lepsza, wzrusza do łez ;*

    http://dominikawozniakphotography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. genialny blog!
    mogłabyś kliknąć u mnie w link? to tylko chwilka :)
    http://czillen.blogspot.com/2014/10/sweater.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Kocham tę książkę! <3

    lookmagiclife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Obserwacja , za obserwacje? Zacznij a napewno się odwdzięcze :* :* Świetny blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Wowww... Amazing book: LOVE it!!! And you have a great blog. Let me know if you want we follow each other by GFC, bloglovin', google+, etc. I hope so: I'll be waiting for you!!!

    *Keep in touch ;)
    ABSOkisses!!! Fanny J. ABSOmarilyn

    Google+ | Facebook | Instagram | Twitter | Bloglovin'

    OdpowiedzUsuń
  24. nie czytałam tej książki, ale myślę, że naprawdę warto sądząc po tylu świetnych opiniach ;)

    klikniesz u mnie na banner sheinside na pasku bocznym, jeśli znajdziesz chwilę czasu? :*

    ------> www.HELLO-WONDERFUL.blogspot.com <------

    OdpowiedzUsuń
  25. great post!

    https://www.facebook.com/angelandchic1

    OdpowiedzUsuń
  26. Śliczne zdjęcia <3
    .
    .
    A u mnie giveaway z firmy choise.com
    Co powiesz na obs za obs ?
    Czekam na odp. u mnie ;
    Chcesz zrobić post promujący u mnie a ja u ciebie pisz do mnie w komentarzu :)
    ♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥ http://sawanowska.blogspot.com''>♥♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie czytałam, nawet jeszcze filmu nie oglądałam, to się musi zmienić. ;D
    Bardzo proszę o poklikanie w linki z tego posta: KLIK Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  28. Moja siostra właśnie czyta tą książke kiedy skończy ja się za nią wezmę
    Poklikasz w linki? To dla nas ważne
    http://www.susan-and-olivia.blogspot.com/2014/10/sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  29. nie czytałem :>
    jeśli możesz to poklikaj w kliki w poście u mnie!
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/11/autumn-outfit-fuck-sweatshirt.html

    OdpowiedzUsuń
  30. Moja ulubiona książka <3
    Fajny post :)) Może wspólna obs ?
    Zapraszam : http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam czytać i pewnie się skuszę na książkę. Świetny post kochana


    Mój blog KLIK ZApsraszam do obserwacji

    OdpowiedzUsuń