10 maja 2015

Pamiętnik narkomanki.

Hejka kochani :*
W dzisiejszej notce troszkę na temat ostatnio przeczytanej książki. Tą książką jest "Pamiętnik narkomanki", autorstwa Barbary Rosiek. Jest bardzo zajmująca i prawdziwa do bólu. Opowiada historię niesamowicie zdolnej osoby, która jako niespełna 14-letnia dziewczyna zaczyna staczać się w dół, jak po równi pochyłej, ponieważ ktoś, pewnego wiosennego dnia, poczęstował ją narkotykiem i wprowadził w świat nieznanych doznań emocjonalnych i cielesnych. 

Główna bohaterka - mądra, dowcipna i trafnie opisująca rzeczywistość, która ją otacza, jest momentami "diablo irytująca", ponieważ w tak głupi, wręcz kuriozalny sposób rujnuje swoją przyszłość. 

Lektura wciąga, ale i wysysa wiele emocji. Skłania do refleksji, odsłania nagą prawdę świata "na haju" i żałosną historię pewnej kobiety, której inteligencja przegrała z nałogiem.



Najlepsze według mnie cytaty z książki:

♥ Życie jest nam dane. Mamy żyć dla samego życia. Dla cierpienia. śmierć ma zakończyć nasze cierpienie, więc dlaczego tak się jej boimy? Jesteśmy niczym, a ciągle wmawiamy sobie, że jesteśmy kimś.

♥ Ból istnienia jest do wytrzymania. Nie do wytrzymania jest ból nieistnienia.

Na ile można poznać drugiego człowieka? Na tyle, ile on sam pozwala.

Być spadającą gwiazdą w czyichś marzeniach i spełniać każde życzenie.

Dlaczego trzeba kłamać? By robić to, na co ma się ochotę, a dorośli nie pozwalają, oni w ogóle nie orientują się, co się z nami dzieje.

Ma wspaniałe oczy, bez źrenic. Szklana tafle, w której odbija się cała nędza ćpuna.

Świata nie da się zmienić, ale zawsze można zmienić siebie.

Dziwne to wszystko. A może to ja się zmieniłam.

Gdy robiłeś mi pierwszy zastrzyk wierzyłam, że dajesz mi szczęście. Ale ty już wiedziałeś, że mnie zabijasz. I cieszyłeś się, że kiedyś nie będziesz umierał sam.

Trzeba tylko pokochać siebie, wyzbyć się nienawiści do świata.

♥Gubię się w moim lęku.

Jestem takim malutkim kwiatkiem, wyrwanym z obojętności i wsadzonym w skałę. Nie przyjmę się tutaj. Ale czeka mnie jeszcze słońce, deszcz i gradobicie. A może jakiś wspaniały ptak słoni mnie swoim skrzydłem.

Każde wspomnienie niesie ze sobą ukłucie śmierci.

Lubię samotność, ale niekiedy mam jej już dosyć. Wtedy szukam ludzi, by ponownie się zniechęcić.

Milczenie jest najcięższą bronią.

Nie ma ludzi niebezpiecznych dla otoczenia. To otoczenie jest dla nich niebezpieczne. Oni tylko się bronią.

Są podobno granice, których nie wolno przekraczać. Ja mam wrażenie, że przekroczyłam je wszystkie.

Wybrałam życie więc trzeba być konsekwentnym.


A więc podsumowując. Tę książkę czytałam dwa razy, to znaczy raz ją zaczęłam i doszłam może tak do połowy, jakoś nie wczułam się w nią. Teraz, za drugim razem wciągnęła mnie ona do końca. Co było widać nawet w szkole, bo siedziałam na lekcjach i zamiast pisać to co każą, wolałam czytać. Przeżywałam takie samo przygnębienie czytając to jak bohaterka przechodząca przez to każdego dnia. Jednak dzięki niej nigdy nie sięgnę po narkotyki i będę inaczej patrzyła na świat. Uświadomiła mi, że trzeba walczyć do końca i nie poddawać się. Czytałam ją trochę na siłę ale powiedziałam sobie, że ją dokończę i tak się stało. Czy ja wiem czy mogę ją polecić? Sama nie wiem. Jednak mogę swobodnie powiedzieć, że można się z niej wiele nauczyć i uświadomić kilka spraw. 

No i to byłoby tyle, co chciałam Wam o tej "Pamiętniku narkomanki" opowiedzieć. Sami musicie przeczytać i stwierdzić, jaka ona jest. Może są osoby, które przeczytały tę książkę, jeśli tak, to z chęcią przeczytam co o niej sądzicie. Do następnego! :*


27 komentarzy:

  1. Swietny post! Wlasnie zastanawialam sie nad zakupem tej ksiazki :)

    Mój blog-kliknij :)

    OdpowiedzUsuń
  2. czytałam bardzo dawno temu, fajna książka

    http://fashionelja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. przeczytałam ją też dwa razy i w sumie może i niedługo do niej wrócę. Jednak z pewnością nie jest to książka na wesołe wieczory ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i bardzo lubię :-)!! :-) Buziaki

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2015/05/queen-of-disco.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Ksiązka jest świetna, czytałam ją z wielkim zaciekawieniem i poruszeniam. Chętnie sięgne po nią drugi raz, bo naprawdę daje do myślenia. Myśle że każdy powienien ją przeczytać aby zobaczyć jak wyglądaję skutki takich "zabaw".

    http://madamblanche.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, a co najważniejsze jest bardzo teraźniejsza :)

      Usuń
  6. Byłam ciekawa tej książki, dobrze, że ją opisałaś. Wydaje się być ciekawa. Może jak kiedyś będę mieć okazję to ją przeczytam.
    http://kingas1blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam ją lata temu, także zrobiła na mnie ogromne wrażenie :)
    Obserwuję :)
    www.karo-beauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam to książkę i nawet spoko ,ale jakoś szczególnie nie powala ale na pewno daje jakąś naukę :)

    http://life9901.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jakos jeszcze nie czytalam tej ksiazzki ale zmierzam do tego :)
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post i śliczne zdjęcia! . .
    Obs za obs? (Ja już,napisz u mnie)
    Chce też zrobić z kimś konkurs fotograficzny i szukam osób,może chciałabyś? Napisz u mnie na blogu
    Zapraszam do mnie (nowa nazwa bloga)
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń
  11. czytałam i jest niesamowita ta książka :)
    http://eunikovakinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka uniwersalna 15 lat temu również była popularna ;)

    Buziaki

    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawde poruszająca ksiązka skłaniająca do przemyśleń i refleksji. Wracałam już do niej kilka razy, a zawsze porusza mnie tak samo.

    OdpowiedzUsuń