30 stycznia 2016

Technik architektury krajobrazu?

Cześć kochani!
Dziś jakoś natknęło mnie na robienie nowej notki i w sumie nie wiem czemu, bo nigdy w sobotę one się nie pojawiają, no ale nigdy ich za wiele. Jak się domyślam wiele z Was w tym roku staje przed ciężkim wyborem. Wyborem szkoły średniej. W tamtym roku, jeszcze przed tym jak wybrałam szkołę, zrobiłam taki ogólny post dotyczący wyboru szkoły. Jeśli jesteście ciekawi, to możecie znaleźć go tutaj. Ale teraz, w końcu zebrałam się, żeby zrobić tę notkę. A czego ona będzie dotyczyła? Chcę Wam troszkę opowiedzieć o moim profilu, który wybrałam, na czym polega i czego się uczymy. A więc zaczynając od początku to już od początku rekrutacji wiedziałam, że chcę uczyć się technikum, liceum w ogóle nie wchodziło w grę. Chciałam mieć jakiś zawód, co w tych czasach to jest większa pewność znalezienia pracy. Moim wyborem na początku był profil technik geodeta, lecz po miesiącu stwierdziłam, że to nie dla mnie i mimo wszystko bliższy temu co lubię robić jest profil technik architektury i zmieniłam profil, czego w ogóle nie żałuję i naprawdę lubię przedmioty zawodowe, które teraz mamy.



Dobra, to może od początku, co będę umiała po ukończeniu tego profilu? A więc będę przygotowana do opracowania projektów obiektów terenów zieleni, urządzania i pielęgnacji terenów zieleni i zadrzewień, urządzania i konserwacji obiektów małej architektury krajobrazu.


A jak wygląda pierwszy rok na tym profilu? Więc jak na razie w pierwszej klasie mamy trzy przedmioty zawodowe. Tego, co będzie w kolejnych lat to nie wiem, gdyż jesteśmy na profilu, który funkcjonuje pierwszy rok i nie ma przed nami klasy, która na nim się uczy. Można stwierdzić, że jesteśmy królikami doświadczalnymi jak to będzie wyglądało dla kolejnych roczników. Jak na razie nikt nie narzeka, wiadomo jak w każdej szkole i jak na każdym profilu nauki jest sporo, ale tylko można z tego się cieszyć, gdyż będziemy dobrze przygotowani do zbliżających się egzaminów zawodowych. No właśnie, co z egzaminami zawodowymi? Pierwszy będziemy mieć w drugiej klasie, po nim już w każdej klasie, aż do ukończenia technikum.


No to teraz trochę o tych przedmiotach zawodowych. Pierwszym z nich jest przedmiot rośliny ozdobne w architekturze krajobrazu, w skrócie R.O.w A.K, śmiesznie się to czyta, ale tak to wygląda u nas. Uczymy się wszystkiego od podstaw, ten przedmiot opiera się głownie na roślinach, glebie i wszystkim tym, co to otacza. Uczymy się bardzo dużo roślin, skład gleby no i wszystko to, co będzie potrzebne do naszej wiedzy i do zdania egzaminu. Często ten przedmiot przypomina przyrodę lub biologię, no już jak komu się widzi.


Drugim przedmiotem były podstawy architektury krajobrazu. Czemu były? Bo skończył nam się ten przedmiot po pierwszym semestrze. A uczyliśmy się głównie historii architektury krajobrazu, rodzai dawnych ogród i wszystkiego co z tym związane. Przedmiot bardzo ciekawy.



A trzecim przedmiotem są projekty architektury krajobrazu, czyli podstawa naszego zawodu. W pierwszym semestrze jakby uczyliśmy się rysować, bo rysowaliśmy różnego rodzaju bryły, figury itd, czyli same podstawy. Teraz zaczniemy od bardzo małych projektów, czyli jakieś rabatki, skalniaki, bardzo małe obiekty. Przedmiot bardzo pracochłonny i wymagający cierpliwości, której u mnie bardzo mało, ale własnie ćwiczę ją na tym przedmiocie.


To chyba na tyle, co na razie mogę Wam napisać o tym profilu, bo jak na razie tyle wiem. Ale jeśli miałabym podsumować jak na tą chwilę mój wybór, to nigdy go nie żałowałam, bardzo mnie to ciekawi i to będzie coś, co na pewno będę chciała robić w przyszłości. Główną zaletą tego profilu jest to, że na pewno nie nudzi! Więc jeśli macie możliwość wybrania takiego profilu lub się nad nim zastanawiacie, to naprawdę nie będziecie żałować swojej decyzji. No na naszym profilu jest większość dziewczyn, ale myślę, że chłopaki też zaczną przekonywać się do takiego zawodu. Myślę, że może Was tym zainteresowałam, jeśli chcecie jakieś podobne, szkolne notki, to piszcie! Do następnego :*

34 komentarze:

  1. Powodzeniaw technikum :)
    http://pktoja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Też byłam w Technikum o profilu -Architektura Krajobrazu :)
    polecam ! bardzo ciekawe przedmioty, np. rośliny ozdobne, projektowanie czy wiele wiele innych ! i praktyka, to coś co będę wspominać pozytywnie do końca życia ;)
    CUDOWNE CZASY !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dokładnie, wiele ciekawego jeszcze przede mną!

      Usuń
  3. Hej!
    Szkoda, że wcześniej nie widziałam Twojego wpisu o tym, jaką szkołę wybrać! ;c
    Ja także wybrałam technikum, bo chciałam mieć zawód po skończonej szkole..
    Planuję napisać podobny post jakoś w ferie.. c;
    Ja jestem na profilu technik obsługi turystycznej! :D
    Pozdrawiam x
    www.swiat-oczami-brunetki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny blog. obserwuję i zapraszam do mnie ;) http://kopciuszek1999.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ja nadal jestem niezdecydowana ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny wybór :)
    świetnie wyglądasz. Super zestaw dobrałaś :)
    Jeśli możesz kliknij u mnie i
    weź udział w konkursie, gdzie możesz wygrać skórzaną torebkę.

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Najważniejsze, że nie żałujesz swojego wyboru. Bezsensu było by uczenie się tego co by Cie nie satysfakcjonowało! Ja zastanawiam się nad liceum choć wiem, że będzie ciężko. Idę na profil dwujęzyczny. :)
    http://heroblvck.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dokładnie! Ważne, żebyś była pewna swojego wyboru :)

      Usuń
  8. ciekawy kierunek!
    angelikalife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy kierunek wybrałaś ;)
    Co powiesz na obs/obs? :)
    Jeśli tak to zacznij i daj znać u mnie na blogu że obserwujesz ;)
    http://lonnelly-inspirations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Myslałam ogólnei nad zawodem architekta, albo architekta krajobrazu. Moja mama też mnie do tego zachęcała, bo stwierdziła że ładnie rysuję. Jednak to chyba nie moje tereny haha Ale dalej nie wiem kim chce być w przyszłości. I czy iść do liceum czy technikum. :|
    pozdrowionka, ciekawie to wszystko wygląda :D
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak Cię nie ciekawi, to nie trzeba nic na siłę :)

      Usuń
  11. Ciekawy wydaje się ten profil :) masz ładny charakter pisma :)
    MÓJ BLOG - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Za moich czasów nie było takich technikum jak architekt krajobrazu, ale kierunek się bardzo ciekawy wydaje. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. To musi być fajna zabawa w takim zawodzie, ciężko znaleźć prace?

    OdpowiedzUsuń
  14. Wydaje mi się, że to musi być bardzo trudny kierunek ale życze ci powodzenia i wytrwałości !

    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też chciałam iść na taki profil ale jednak chyba pójdę na technik budownictwa (z innowacją pedagogiczną "Projektowanie architektoniczne w zrównoważonej przestrzeni") :)

    http://inspogirl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń