2016/02/02

Zaufanie.

Cześć kochani!
Witam Was już w kolejnym miesiącu w tym roku. Szybko to mija, ale w sumie się cieszę, bo cieszę się z każdego lepszego jutra, także trzeba zamknąć jeden rozdział w książce i rozpocząć nowy, z nowym miesiącem. Dziś mam dla Was dość nietypową notkę jak na mnie haha, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz.



Po tytule łatwo się domyślić, że to wszystko co chcę napisać będzie na temat zaufania. Jak każdy wie, nie ma nic równie trudnego do zdobycia i równie łatwego do stracenia jak zaufanie. Ile z Was miało taką osobę, chociaż jedną osobą, którą myśleliście, że znacie lepiej niż samego siebie lub, że ona zna Was lepiej niż Wy sami siebie? Ale w końcu czas pokazał, że wcale tak nie jest i jesteście pewni, że tak w ogóle nie znaliście tej osoby. Wiem jakie to trudne, bo stety lub niestety przydarzyło mi się to nie raz. Ale jestem zdania, że wszystko w życiu ma jakiś cel i wszystko co stanie się czy dobrego, czy złego uczy nas i kształtuje na kogoś, kim jesteśmy. Bo przecież nie zaufamy osobie, która nas tak zawiodła, a wielu przypadkach, oszukała. Nigdy nie popełnimy takiego samego błędu, aby ufać za szybko, za łatwo, nie właściwym osobom, w nieodpowiednim momencie. Wiadomo, to boli, że kiedyś ta osoba, którą darzyliście zaufaniem, wiedziała o Was zupełnie wszystko, mogła Was tak oszukać, zniszczyć wszystko co było dobre między Wami i zostawić wielką pustkę, ogromny żal i nienawiść do niej samej. Była jedną z ważniejszych osób w waszym życiu, a nagle w ułamku sekundy zamieniła się w nicość.


Nie bez powodu do tej notki dodałam właśnie takie, a nie inne zdjęcia. Jedno z nich przedstawia fazy wypalania zapałki. Czy będzie ona taka sama po zapaleniu, jak przed jej podpaleniem? Czy wróci ona do stanu nienaruszanego po wypaleniu? A czy zaufanie po jego utracie może być takie same, jak wtedy, kiedy myśleliśmy, że ta osoba, jest tą właściwą, żeby jej zaufać? Żeby "rozebrać" się przed nią ze swojego dotychczasowego życia, ze swoich problemów, wspomnień, radości i szczęścia? Możemy sobie powiedzieć stanowcze nie! Choćby znowu byłoby dobrze między Wami, a tą osobą, zaufanie do niej nigdy, ale prze nigdy nie będzie takie same jak przed tym, kiedy najzwyczajniej w świecie to zaufanie naruszyła, zdeptała, pomięła, co świetnie ilustruje to drugie zdjęcie. Bo przecież nigdy zmięta kartka papieru nie wróci do stanu pierwotnego.



A czemu Wam to piszę? Bo może czas zastanowić się nad takimi sprawami. Może czas najwyższy dostać jak najmniej od życia w dupe, ale nawet gdy się to przydarzy, umieć z tego wybrnąć, nie dać się zdeptać. Trzeba tylko otaczać się tymi prawdziwymi, tymi z ogromnym sercem, z tymi z prawdziwą troską o Was ludźmi, którzy nigdy nie pozwolą na to, aby ktoś zniszczył Wasze życie i ulotnił się z niego bez słowa wyjaśnienia. Trzeba tylko umieć słuchać i nie zachowywać jakbyście tylko Wy mieliście rację na tym świecie. Nie wiem czy to coś zmieni w Waszym życiu, ale mam nadzieję, że chociaż to przemyślicie i nie dacie zrobić z siebie mostu, po którym inni będą chodzić. Wiele mnie kosztowało napisanie tego i myślę, że ktoś to doceni! Do następnego! :)





28 komentarzy:

  1. Bardzio mądry post. Nakłoniłaś mnie do przemyśleń. Zdjęcia i tekst doskonale ilustrują to, co chciałaś nam przekazać. Jestem pod wrażeniem.

    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, zaufanie buduje się czasami latami, ale zniszczyć je można bardzo szybko. Nawet jeśli będziemy chcieli je odbudować, to ono nie będzie takie jak na początku. Naprawdę bardzo dobrze napisany post i te zdjęcia z zapałkami i kartką idealnie odzwierciedlają to co chciałaś przekazać :).

    alastelmach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo obrazowo to ujęłaś, tak jakby zdjęcia były streszczeniem bardzo bogatej treści. Świetny post. A motyw mostu podkreśliłaś własną inteligencją. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie postem! Składnia do przemyśleń ;)
    mycrazyworldpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Te zapałki idealnie odzwierciedlają jakie jest lub powinno być według mnie ludzkie zaufanie.
    Super post! :)
    http://ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. No naprawdę podoba mi się tutaj;) Będę często zaglądał. Pozdrawiam.
    http://szanujwspomnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. ciężko jest komuś od tak zaufać, na to potrzeba dużo czasu ;)

    zapraszam na nowy post :)
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ja mam juz problem z zaufaniem i jestem bardzo ostrozna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dzisiejszych czasach nie ma innej opcji :)

      Usuń
  9. Swietnie napisane! Super blog <3 xxx

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciężko mam komuś zaufać, boję się rozczarowań. Mało jest osób, które warto obdarzyć zaufaniem.
    weź udział w konkursie, gdzie możesz wygrać skórzaną torebkę.

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie napisane. Niestety najczęściej musimy się przejechać na kimś by dostać nauczkę, ale wzmocnić się na przyszłość

    OdpowiedzUsuń