2016/06/27

Samoakceptacja

Ile razy powtarzaliście sobie, że jesteście do niczego? Że robicie wszystko źle, że każdy jest od Was lepszy, ładniejszy i mądrzejszy? Tak, wiele razy i ja też, bardzo, bardzo wiele razy, uwierzcie. Także dziś coś na temat samoakceptacji, której wszyscy się uczymy, mniej lub bardziej.


A jak naprawdę brzmi definicja samoakceptacji? Samoakceptacja jest to zaufanie, wiara i szacunek do samego siebie. I tak, to prawda nie przychodzi to aż tak łatwo, jak wielu mogłoby się wydawać. Jeszcze kilka miesięcy temu miałam problem z zaakceptowaniem samej siebie, wszelka krytyka, z którą się spotykałam bardzo mnie dotykała i nie pozostawała mi obojętna, jednak nadszedł taki czas, że zaczęłam mieć to wszystko daleko gdzieś, bo to nie pomagało w zaakceptowaniu samej siebie.



Tak, jestem zdania, że powinniśmy pokochać sami siebie. Przecież, gdy nie kochamy siebie, to czemu mamy oczekiwać tego, aby pokochał nas ktoś inny. Najpierw musimy zacząć od siebie. Pewnie wielu z Was kiedyś miało sytuacje, jedną lub nawet wiele, przez którą ma problem teraz z samoakceptacją. Myślę, że takie sytuacje mają najczęściej miejsce w szkole podstawowej i gimnazjum, bo jeszcze w takim wieku mamy dość słabą psychikę, zwłaszcza mówiąc o szkole podstawowej, bo przecież dzieci odbierają krytykę inaczej, mogą zamknąć się w sobie, znienawidzić siebie przez to, że ktoś powiedział jesteś głupi, gruby, brzydki. Wtedy jest naprawdę ciężko, bo to nie mija od tak, ale takim sytuacjom też trzeba dać radę i się nie załamywać.




Jak każdy mam kompleksy, większe i mniejsze, ale nie stawiam ich na pierwszym miejscu, i nie myślę tylko o tym. Jestem zdania, że nikt nie jest idealny i każdy z nas jest wyjątkowy, nie ma dwóch takich samych ludzi. Ty jesteś TY! Tak jak już napisałam, trzeba pokochać samego siebie, bo gdy tak się nie stanie, będzie naprawdę trudne zaakceptowanie samego siebie. Nie możesz mówić sobie, że jesteś zły, głupi, brzydki, gruby, że masz okropny charakter i nikt, nigdy Cię takiego nie polubi. Bo po co Ci znajomi, przyjaciele, którzy nie akceptują Ciebie takim, jakim jesteś. Musisz pamiętać, że jesteś piękny i wyjątkowy na swój własny sposób!






Napiszcie w komentarzach jakie jest Wasze zdanie na ten temat, wszystko z miłą chęcią poczytam! W tym tygodniu postanowiłam dodawać notki codziennie, mam nadzieję, że Wam się spodoba, a ja, że podołam temu zadaniu. Do następnego! :*

24 komentarze:

  1. Świetna stylizacja. Mieszkasz w świetnej okolicy. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. W dzisiejszych czasach czasami trudno jest zaakceptować samego siebie, aczkolwiek moim zdaniem lepiej być sobą niż udawać kogoś kim tak naprawdę nigdy się nie będzie :)
    Bardzo ładne zdjęcia! Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna stylizacja. Co do samoakceptacji, ja nadal mam ciężko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdemu jest niestety łatwo. Dziękuję!

      Usuń
  4. Bardzo interesujący post :) Chciałabym życzyć Ci udanych wakacji!

    W WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE :) MOGŁABYM PROSIĆ O KILKA KLIKÓW ? ODWDZIĘCZĘ SIĘ :)


    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też długo nie mogłam się zaakceptować, w sumie nadal tego nie zrobiłam ale dążę do tego dużymi krokami. Staram się zmienić siebie na 20x lepszą osobę, zyskałam ogromny dystans do siebie (nawet wrzuciłam swoje zdjęcia na blog,a to jak dla mnie wielki wyczyn, tylko teraz sie modle aby znajomi go nie znaleźli) więc jak ktoś rzuci tekstem 'gruba świnia' zaczynam się śmiać razem z nim XD]
    nxbrooo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. PIĘKNA BLUZKA *-*

    silvervea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nadal mam problemy z akceptacja własnej osoby - mogę powiedzieć, że kocham siebie w 100%, ale i tak w praktyce nie zawsze to tak pięknie wygląda. Ot co, słaba psychika.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ważne co mowią inni, ważne jest to jak my sami się czujemy ;) Trudno czasami uwierzyć w siebie ale warto spróbować
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ważne, aby być sobą! :) Świetny post i stylizacja.
    http://bezblednakosmetyka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. hahahah jaki synchrom, ten sam dzień i praktycznie identyczna tematyka posta. Cała prawda, nie warto przejmować się co myślą o nas inni bo nikt nie jest idealny i nie warto podporządkować się nawet najlepszej sławnej osobie, bo inni mogą nas skrytykować. warto pozostać oryginalnym ;)

    pozdrawiam :*
    nikonphotography97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zawsze lepiej pozostać sobą. Również pozdrawiam!

      Usuń
  11. Oj bardzo pozytywny post. No tak trzeba zaakceptować siebie takim jakim się jest to racja. Nie warto nazbyt przejmować się zdaniem innych. Warto cenić ludzi, którzy nas akceptują mimo naszych wad, bo każdy je ma.
    Śliczne zdjęcia;)

    Pozdrawiam Cie;)
    I zapraszam do mnie
    http://szanujwspomnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bradzo dobry post! Nikt nie jest przecież idealny a zaakceptowanie siebie to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń