28 lipca 2016

"Wróć, jeśli pamiętasz"

Cześć kochani!
Przepraszam, że trochę późno dodaję dziś tą notkę, ale miałam mały kłopot z internetem. Wiem, że jest to znowu notka książkowa, ale wczoraj skończyłam czytać "Wróć, jeśli pamiętasz" Gayle Forman i już lipiec chcę zakończyć z tymi książkami, bo jak już wcześniej wspominałam, od sierpnia zaczynam nową serię, jeśli chodzi o książki i mam nadzieję, że Wam się spodoba. Więc jeszcze dziś napiszę trochę o następnej książce, która strasznie mi się spodobała i myślę, że tym, którzy nie czytali jej jeszcze też się spodoba!


"Wróć, jeśli pamiętasz" jest to kontynuacja książki "Zostań jeśli kochasz", której recenzję robiłam już jakiś czas temu. Może znaleźć ją w etykiecie BOOKS. Pierwsza część napisana była z perspektywy Mii, nastolatki, która w wypadku samochodowym straciła ukochanych rodziców i brata. Z bliskich osób zostali jej dziadkowie i chłopak- Adam. Jednak i z nim jej drogi się rozeszły kiedy wyjeżdżała na swoje wymarzone studia. Druga część napisana jest już z perspektywy Adama, sławnego muzyka rockowego zespołu. Opowiada on o swoich przeżyciach związanych z wypadkiem ukochanej i jej rodziny, o tym jak nie rozumie sytuacji, w której się znalazł, tracąc dziewczynę bez słowa.Cała książka opiera się na mijaniu i odnajdywaniu się. Fabuła przeskoczyła już o 3 lata do przodu, co też warto podkreślić. Adam wspomina wszystko związane ze swoją straconą miłością, nie rozumie tego, jak Mia- dziewczyna, w której był tak kiedyś zakochany mogła zostawić go po prostu bez słowa. Cierpi też ze względu na śmierć jej rodziców i brata, bo byli dla niego ważni. Pomimo tego, że ma już nową dziewczynę, nowe życie, nie może zapomnieć o tym starym. W końcu, gdy ma gorszy dzień udaję się na koncert wiolonczelowy Mii, również sławnej już wiolonczelistki. Ku zaskoczeniu po skończonym koncercie dziewczyna zaprasza go za kulisy, skąd "porywa" Adama, by pokazać mu swoje ulubione miejsca w Nowym Jorku. W sumie to liczyłam, że już w czasie tego oprowadzania coś zacznie się dziać, lecz musiała minąć cała noc, aby mogli zacząć w końcu rozmawiać o przeszłości. Dla nich obojga jest to bardzo ciężkie, Adam zalewa się łzami w skutek tego. Jednak trafiają do domu Mii, aby ochłonąć, odsypiają noc, którą spędzili na nocnych wędrówkach po mieście. I o dziwo temu, że było to wszystko tak niezrozumiałe, historia kończy się dobrze, wracają do siebie. Jednak nadal będą musieli żyć przez chwilę z dala od siebie, ze względu na zbliżające się trasy koncertowe muzyków.

Nie powiem, że książka podobała mi się zaraz od pierwszego rozdziału, chwilami było to nawet nudnawe, bo czytałam pierwszą część, a wiele rozdziałów nawiązywało właśnie do "Zostań, jeśli kochasz". Jednak po przeczytaniu stwierdziłam, że warto było przebrnąć przez całą książkę i trafić na to wspaniałe zakończenie, które nie miało miejsca w pierwszej części. Cały koniec książki czytałam z uśmiechem na twarzy i tu dowód na to, jak historie bohaterów książkowych mogą wciągać. Jest to bardzo lekki utwór, nie ma tam nic trudnego do zrozumienia, myślę, że nawet Ci, którzy nie czytali początku historii Mii i Adama, odnajdą się w drugiej części bez problemu.


A teraz jak zwykle, czas na moje ulubione cytaty z książki!

"Musiałam kogoś nienawidzić, a ciebie kochałam najmocniej, więc padło na ciebie."

"Jestem otoczony ludźmi, a czuję się samotny."

"Rzucić nie jest trudno. Trudno jest się zdecydować na rzucenie. Kiedy raz zrobisz ten mentalny krok, reszta jest prosta."

Przyciągam ją do siebie. Tysiąc słońc wschodzi w mojej piersi.

"Budząc się co rano,powtarzam sobie: ,,To tylko jeden dzień,jeden dwudziestoczterogodzinny odcinek czasu,który musisz przetrwać ."

"To przyszłość jest martwa,
już została rozegrana.
Nie pozwoli cofnąć czasu.
Ani wymazać błędów,które popełniłem
Obietnic,które złożyłem.
Ani jej odzyskać,ani odzyskać siebie".

"Przed "później" jest "teraz", którym należy się zająć."


44 komentarze:

  1. Słyszałam wiele pozytywnych opinii o tej książce, jednak to trochę nie moje klimaty. Mimo to i tak po nią sięgnę.
    PS Cudowne ujęcia książki!
    Pozdrawiam / ksiazkiwpiekle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz zadowolona! Dziękuję!

      Usuń
  2. Nie miałam okazji przeczytać tej książki, ale w najbliższym czasie zamierzam się za nią zabrać :D super recenzja ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Wróć, jeśli pamiętasz" nieustannie stoi na moim biurku... Aż po nią sięgnę!
    Bardzo ładne zdjęcia <3
    Karolina
    Mój blog: ♡ http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze? pierwsza część nie była specjalnie zachwycająca, więc nie mam w planach sięgnięcia po kontynuację.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że druga część bardziej Ci się spodoba!

      Usuń
  5. Ładne cytaty!

    Silvervea.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam tylko pierwszą część i zakochałam się w tym filmie, jednak od zawsze wiadomo, że film znacznie różni się od książki. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem drugiej części, ale.w postaci właśnie książki :).


    pozytywnarealistka.blogspot(klik)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak nie masz innej opcji, bo film nie wyszedł :D Mam nadzieję, że się spodoba!

      Usuń
  7. Ja nawet filmu nie oglądałam, a co dopiero książka, ale z chęcią bym zobaczyła/przeczytała. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam takie ksiązki! kiedy skończe obecną, to sięgne po tą, którą polecasz:) pozdarwiam http://dreamilo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Good post, have a good day

    http://elegant-e.blogspot.com/
    https://www.instagram.com/elegant_e_blog/

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjne zdjęcia!
    Tak się składa, że niedawno przeczytałam tą książkę i... rozbeczałam się po prostu. Wpłynęła na mnie tak bardzo, a może i jeszcze bardziej, jak pierwsza część. Wybrałaś piękne cytaty.
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja miałam podobnie. Bardzo dziękuję!

      Usuń
  11. bardzo polubiłam obie części, zamierzam przeczytać wiecej książek tej autorki/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również jestem ciekawa innych jej książek!

      Usuń
  12. Ta książka jest bardzo romantyczna, idealna na wieczory. A na wieczory samotne już w ogóle. Piękne zdjęcia. Pozdrawiam i zapraszam do siebie na raczkującego bloga o przygotwaniach do ślubu i małżeństwa :) http://projekt-nn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Osobiście preferuje książki kryminalne, ale romantyczne też coś mają w sobie.
    Nakłaniają do podejmowania refleksji, jednak to chyba za smutne
    szczególnie dla kogoś kto nikogo nie ma. Ładne cytaty wybrałaś:)

    Pozdrawiam! ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo chcę przeczytać tą książkę <3! :)
    Mój blog
    Odwdzięczam się za obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Często słyszę o tej książce chociaż sama jej jeszcze nie miałam okazji przeczytać, moim znajomym się podoba fabuła :)
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przeczytaj, może też Ci się spodoba!

      Usuń
  16. Oglądałam pierwszą część, ale drugą wolałabym przeczytać :)
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druga część to tylko książka, więc musisz przeczytać :D

      Usuń
  17. czytałam tylko pierwszą część, muszę się w końcu zabrać za tą <3
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam żadnej z tych książek, lecz myślę, że muszę to nadrobić :) Mega lubię Twoje recenzje!

    W wolnej chwili zapraszam do mnie
    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Czytałam, jednak nie jest to jak już nie raz pisałam, najlepsza książka autorki. ;)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie na konkurs. ;]
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam pierwszej części ale ją oglądałam i była super <3
    http://pktoja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń