8 grudnia 2016

Co masz zrobić jutro, zrób dziś

Ile razy odkładaliście rzeczy do zrobienia na później? Jak wiele razy mówiliście sobie, że macie jeszcze na wszystko czas? A o tych ilościach czasu właśnie dzisiaj. 
Pewnie większość z Was wie, że odkładanie czynności, które i tak zrobić musimy na później, nie jest niczym dobrym. Zawsze lepiej jest zrobić wszystko wcześniej, aby mieć więcej czasu dla siebie. U mnie niestety nie zdarza się to tak często, ale kiedy mam naprawdę ogrom rzeczy na głowie, staram się zrobić wszystko z mojej listy, by po skończeniu tego mieć chwilę dla siebie.
"Co masz zrobić jutro, zrób dziś", zgadzamy czy nie zgadzamy się z tym stwierdzeniem? Oczywiście, że się zgadzamy! W planowaniu zajęć jest tak, że czym wykonamy je szybciej, tym mniej odkłada się na później, na jutro. Dziś jest dziś, a jutro czekają nas już inne zajęcia. Od niedawna zaczynam pomalutku wprowadzać tryb zrobienia większości rzeczy w piątek, aby mieć więcej wolnego weekendu. Wiadomo, nie jesteśmy robotami i nie da rady nastawić nas na tryb robienia wszystkiego non stop, ale rzeczy, które zrobić możemy w danym dniu, to po prostu zróbmy. Jutro już nie będziemy musieli o tym myśleć. 
Masz dużo na głowie? Szkoła, dom, załatwienia i inne sprawy? Weź czystą kartkę i zrób listę! Wypisz największymi literami rzeczy najważniejsze i z każdą wykonaną czynnością skreślaj te zrobione. Jest to banalna metoda, a jakże skuteczna. Drugim też prościutkim sposobem jest prowadzenie kalendarza. Zapisywanie wszystkiego na przód jest dobre, bo nie zostajemy z wszystkim na ostatnią chwilę i mamy wgląd, co czeka na nas jutro.
Nie masz motywacji? Nawet i jej nie potrzeba! To tylko głupie gadanie "nie chcę mi się", "nie mam siły", "nie dziś", wstań, zrób to co musisz i ciesz się resztą wolnego dnia. Nie ma co tego wszystkiego przedłużać!


Jakie macie sposoby na organizację swojej listy zajęć? Jesteście nadal na 'tak' na takie motywacyjne notki?
Buziaki, do następnego!

20 komentarzy:

  1. Ciężko u mnie z motywacją niestety :/ I choć kiedyś próbowałam takiego czegoś to jednak brakmi zdyscyplinowania :D

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie zwykle z tym słabo, ale zrobiłam sobie grudniowe wyzwanie, żeby dodawać na blogu codziennie notkę i póki co udaje mi się na tyle zmobilizować, żeby faktycznie była. ;) może to mały kroczek do tego, żeby wreszcie się ogarnąć. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładny notatnik/kalendarz, również zamierzałam po niego sięgnąć :) Ja mam wielką motywację, szczególnie w prowadzeniu bloga. Gorzej z innymi rzeczami, np. wiem, że za tydzień sprawdzian obiecuję sobie nauczyć się wcześniej, a i tak później dzień przed testem ląduję w książkach.

    ^ mój blog ^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podobnie jak u mnie. Z blogiem zawsze wyrobię, jednak z innymi obowiązkami gorzej :/

      Usuń
  4. Kiedyś oczywiście byłam zwolenniczką tego hasła, ale kiedy pracuje się zawodowo i też trzeba przewidzieć w planie dnia odpoczynek - to niekoniecznie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z natury jestem chaotycznym bałaganiarzem, więc się motywuję na ogół w momencie kiedy, jak mawiają lokalni, gówno trafia w wentylator. Wtedy nagle potrafię sobie ułożyć listę zadań, wykombinować które ważniejsze i co w jakiej kolejności. I przeważnie się udaje. Na szczęście nie zdarza się to za często.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się przeważnie nie mogę zorganizować a na umówione spotkania lub nawet do szkoły przychodzę z poślizgiem ! A odkładanie rzeczy do zrobienia później nie zawsze wychodzi na dobre :) Bardzo fajny post ;)

    ns-w-zwierciadle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba czas na organizację. Dziękuję!

      Usuń
  7. U mnie jest bardzo ciężko z motywacją i organizowaniem. Jednak od nowego roku daje sobie cele, i to nawet ich bardzo dużo i mam nadzieję ze to wykonam.
    A u mnie konkurs+nowy post także wpadaj i bierz udział bo na prawdę warto.
    http://malgosianablogu.blogspot.com/2016/12/3-blogmas-pomysy-na-prezenty-dla-niego.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie napisane, u mnie właśnie trudno z organizacją, ale muszę to zmienić :D

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń