20 czerwca 2017

"Mleko i miód"

Cześć kochani!
W końcu przychodzę do Was z notką! Niestety w niedzielę przez naukę do egzaminów, nie wyrobiłam się z dodaniem niczego tutaj. Znowu post książkowy!! A nie mówiłam :D Wkręciłam się w czytanie i to bardzo, z resztą już o tym wspominałam. Jutro wybieram się nareszcie na zdjęcia, więc będę miała coś dla Was, jednak obawiam się tej wysokiej temperatury, liczę na jakiś cud, bo "trochę" fotek będziemy robić, życzcie powodzenia... Nie lubię lata maksymalnie, ale cóż, jak co roku, trzeba wytrzymać. Już prawie wakacje, bo jeszcze jeden egzamin i odpoczynek NARESZCIE. Dobra, teraz coś na temat super książki, więc nie przedłużam!
"Mleko i miód" jest tomikiem krótkich opowieści o miłości, przemocy, bólu, stracie i cierpieniu. Dotyka przeróżnych aspektów emocji i cielesności. Napisany w zaskakująco emocjonujący, poetycki sposób sprawia, że każdą stronę ma się ochotę chłonąć kilka razy i wracać zaskakująco często. Tak było w moim przypadku. Było to moje pierwsze zetknięcie się z poezją. Te krótkie wiersze trafiły do mnie i jestem zaskoczona jaką prawdę za sobą niosły. Rupi nie boi się opowiadać o cielesności, relacjach międzyludzkich i innych przeżyciach. Nie stroni od tematów powszechnie unikanych takich, jak gwałt, współżycie, molestowanie. Nie ma oporów przed przekazywaniem szczerej prawdy przy okazji stawiając na prostotę i łatwość przekazu. Wszystko, co napisała Kaur, wypływa prosto z jej serca i w zamierzeniu ma trafić do serc wszystkich kobiet na całym świecie. To poezja, w której wiele z nas odnajdzie siebie na nowo. Znajdzie emocje, które nieraz przyszło jej przeżywać, zrozumienie i minimalne ukojenie bólu, który doświadcza. 
Książeczka jest cudownie wydana. Oprócz wspaniałych, własnoręcznie rysowanych ilustracji, każdy wiersz mamy na osobnej stronie. Wygląda to bardzo przejrzyście i schludnie. Dodatkowo spotkamy w niej cztery działy: cierpienie, kochanie, zrywanie i gojenie. Tematyka nie zlewa się ze sobą, a całość jest naprawdę świetnie uporządkowana.
 Ulubione cytaty:

"miłość nie jest okrutna
to my jesteśmy okrutni

miłość nie jest grą
to my zrobiliśmy grę
z miłości."


"jestem muzeum pełnym dzieł sztuki

ale zamknąłeś oczy."

"może nie byłeś moją pierwszą miłością
ale byłeś tą przy której
wszystkie inne miłości
stały się nieistotne."

"jeśli urodziłaś się
tak słaba by upaść 
urodziłaś się 
tak silna by wstać."


"nie

to nie
będzie miłość
od pierwszego wejrzenia
gdy się spotkamy to będzie miłość
od pierwszego przypomnienia ponieważ
widzę cię w oczach mojej matki
kiedy mówi żebym wyszła za mężczyznę
na jakiego chciałabym wychować syna."

 Buziaki, do następnego!

16 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o tej książce. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo o niej słyszałam i zdecydowanie jest na mojej liście do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja osobiście dużo słyszałam pozytywnych opinii na temat tej książki jest dosyć popularna.
    Trzeba przyznać,że książka jest pięknie wydana bo twojej recenzji na pewno sięgnę po książkę.
    Bardzo miło mi się czytało. Świetne zdjęcia czekam na kolejny post.
    Zapraszam serdecznie do mnie nowy post oraz do obserwacji odwdzięczam się
    http://nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej książce. Jednak cytaty jakie widzę, znam doskonale. Nie miałam pojęcia, że są z jakiejkolwiek książki. Wow, zachęciłaś mnie bardzo do przeczytania jej. I na pewno to zrobię :)
    Ogólnie masz bardzo pięknego bloga! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Graficznie to książka naprawdę fajnie się prezentuje! W środku widzę też dodane jakieś rysunki, okładka super! Muszę sprawdzić autora, bo nigdy o nim nie słyszałam. Po poezję rzadko sięgam, ale może warto zainteresować się proponowaną przez Ciebie pozycją :)
    Pozdrawiam, KINGA na Wieszaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest super, więc myślę, że Ci się spodoba. Również pozdrawiam!

      Usuń
  6. Nie słyszałam wcześniej o tej książce Ale zdaje mi się ze przypadnie mi ona do gustu (:

    OdpowiedzUsuń
  7. Slyszalam bardzo duzo dobrego o tej ksiazce i czytalam wiele cytatów. Sa bardzi życiowe i piekne. Musze sie zaopatrzyc we wlasny egzemplarz. Buziaki

    Caiawichowska

    PinkyPromiseGang

    OdpowiedzUsuń