10 czerwca 2017

"Trzynaście powodów"

Cześć kochani!
Jakie plany na sobotę? U mnie w sumie totalny chill, w końcu bez nauki, a więc książki, seriale..., czego chcieć więcej? Porobię pewnie jeszcze jakieś zdjęcia na zapas i będę mieć spokój. Jaki to piękny weekend, gdy nie trzeba myśleć o szkole. Dzisiaj mam dla Was recenzję książki "Trzynaście powodów", która zawładnęła moim życiem, podobnie jak serial!
Pewnego dnia, pewien chłopak znalazł przed domem, na swoim ganku dziwną przesyłkę bez adresu zwrotnego. Zaintrygowany wniósł ją do domu. Okazało się, że to zwykłe pudełko po butach, w którego wnętrzu kryło się 7 kaset magnetofonowych. Ponumerowanych z każdej strony: od 1 do 13. Pytanie: dlaczego dostał tę przesyłkę? Bo jest jednym z tytułowych powodów. Razem z chłopakiem chodzimy więc po mieście, obserwujemy miejsca, które opisuje Hannah i słuchamy jej głosu, który wyjawia nam, że ludzie nie są tacy, jak na pozór nam się wydaje. Poznajemy trzynaście powodów...7 kaset. 13 nagrań. To właśnie na nich, Hannah Baker, licealistka, opisała cały "efekt śnieżnej kuli" - jak go nazwała - który spowodował, że pewnego dnia po prostu nie przyszła do szkoły. Popełniła samobójstwo. 
Pewnie jak wiecie, najpierw obejrzałam serial, ale ani na jednym, ani na drugim się nie zawiodłam. Jest to historia, która nie należy do łatwych, zostawia po sobie ślad. Oddziałuje na emocje, przynosi wiele smutku, goryczy i żalu, a przede wszystkim poczucia bezradności. "Trzynaście powodów" to jedna z najbardziej wzruszających książek o ludzkim dramacie oraz osamotnieniu jakie kiedykolwiek czytałam. Jedyna w swoim rodzaju. Warto przeczytać i poddać się refleksji...Książka bardzo wciąga. Polecam każdemu bez wyjątku.

 Ulubione cytaty z książki:
♥ "Trudno mówić o rozczarowaniu, gdy potwierdzają się twoje oczekiwania."

♥ "Chcę wcisnąć "Stop" w walkmanie i przewinąć, cofnąć całą tę rozmowę. Cofnąć się w przeszłość i ostrzec ich. Albo zrobić coś, by się w ogóle nie poznali. Ale nie mogę. Nie można przewinąć przeszłości."

♥"Nie panujesz już prawie nad niczym. I w pewnej chwili masz już dość walki, jesteś zbyt zmęczony, i postanawiasz sobie odpuścić. Pozwolić, by stała się tragedia..."

♥"Byłem zbyt słaby, by iść. Przynajmniej myślałem, że jestem zbyt słaby. Ale prawdę mówiąc, byłem zbyt słaby, żeby spróbować."

♥"Gdyby
Moja miłość byłą morzem
Zalałaby cały ląd
Gdyby stała się pustynią
Tylko piasek widziałabyś stąd
Gdyby zaświeciła gwiazdą
W czarnej nocy ostry blask
Gdyby dostała skrzydeł
Uniosłaby się hen w górę
Jak wrzask."
Buziaki, do następnego!

22 komentarze:

  1. Świetny post 😍 przekonałaś mnie, chyba zainwestuje w tą książkę 💞

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam tę książkę już dawno temu i niedługo zamierzam zabrać się za oglądanie serialu :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciągle się nad nią zastanawiam, czytam recenzje... Bardzo ładne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja koleżanka oglądała to, momentami też zerkałam więc muszę dorwać książkę :D
    Pozdrawiam,Madda
    https://maaddami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Obejrzałam serial i szczerze mówiąc mocno się zastanawiam po cholerę ten drugi sezon... Co tu można więcej opowiedziec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się nad tym zastanawiałam, lecz mogą teraz to pokazać ze strony innych bohaterów :)

      Usuń
  6. Nie czytałam książki ale mam zamiar na wakacjach zabrać się wreszcie za serial :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam bardzo duzo złych opini, ktore torche mnie odciagaja od tej książki. Ale jeśli sama sie nie przekonam to sie nie dowiem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obejrzałam serial i byłam zachwycona. Zastanawiam się nad kupnem książki :D
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. MMM... MOJE PERFUMY !! MAM ICH I UWIELBIAM :)
    KSIĄŻKI KOCHAM JEDNAK TEJ JESZCZE NIE CZYTAŁAM :) MUSZĘ SIĘ ZABRAĆ ZA CZYTANIE BO WYGLĄDA ZACHĘCAJĄCO :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam ksiązki, ale ogladalam serial i bardzo mi sie podobal, napewno nie dlugo zakupie ksiazke :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę koniecznie przeczytać tą książkę ;) Zapowiada się świetnie :D http://malykawalekmnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń