18 lipca 2017

Elizabeth Gilbert- "Wielka magia"

Cześć kochani!
I znowu mam dla Was coś książkowego! Jakoś ostatnio dopadła mnie mała przerwa w czytaniu, bo wkręciłam się w seriale, więc coś za coś. No ale jak na razie będę dodawać Wam notki z tymi przeczytanymi, a pewnie na dniach znowu wezmę się za mój stosik. W końcu także muszę wziąć się notki na bloga, bo już moje zdjęcia w folderach pomału się kończą, a ja nie pamiętam kiedy zrobiłam zdjęcia na posta, oczywiście oprócz takich, na których jestem ja. Oprócz tego chcę ogarnąć moje rzeczy do sprzedania na Vinted i pomalować pokój, więc widzicie jak zapowiadają się moje super plany na ten tydzień, które mam nadzieję zrealizować. Mam nadzieję, że chociaż Wy spędzacie wakacje ciekawiej, bo u mnie jak na razie brak konkretnych planów.

Dziś coś na temat książki "Wielka magia" Elizabeth Gilbert. Jedna z niewielu książek motywacyjnych, którą przeczytałam w swoim życiu. Muszę przyznać, że spodziewałam się od niej czegoś lepszego, jednak i tak zainspirowała mnie. Podpowiedziała jak czerpać siłę z codzienności. Utwierdziła w przekonaniu, że można żyć barwnie. Prawdziwie. Głęboko. Ciekawie i z rozmachem inaczej niż dotychczas. Częściej poddawać się ciekawości do: ludzi, przyrody, zjawisk i wszystkiego, co buduje zaufanie do świata.  W wielu kwestiach również mnie zaskoczyła i pozwoliła zupełnie inaczej spojrzeć na zagadnienia związane z pracą kreatywną. Wielką zaletą tejże książki jest narracja, lekki język. Wszystko wszystkim, ale jednak momentami miałam wrażenie, że treść się powtarza i to stawało się dla mnie nudne. Minusem było także, że niektóre rozdziały były tak oczywiste, że nie trzeba o tym pisać w książce. Myślę, że "Wielka magia" idealna będzie dla osób, które zupełnie w tym temacie nie siedzą i dla tych, którzy szukają kreatywności w swoim codziennym życiu. Przyznam, że uwielbiam książki, które przekazują coś pozytywnego, bo w chwilach zwątpienia są najlepsze. W końcu każdy potrzebuje taką przypominajkę, która powie jesteś świetny, rób dalej to co lubisz. Mimo minusów, które są według mnie to dość fajna lektura! 
Gilbert opisuje w całkiem zabawny i przystępny sposób rzeczy, o których wiemy. Jak zaczynasz - dokończ. Nie opłaca się? Trudno, ale skoro lubisz to robić i sprawia ci przyjemność, zrób mimo wszystko!
Ulubione cytaty z książki:

"Wszechświat ukrywa w nas, ludziach, nieznane klejnoty, a potem przygląda się z boku, czy potrafimy je znaleźć."

"Strach jest wrodzony pierwotnym instynktem - ważnym dla przetrwania gatunku, ale wcale nieświadczącym o inteligencji."

"To, co tworzymy nie zawsze jest święte. Rzeczywiście święty jest czas poświęcony pracy nad projektem oraz to, jak w tym czasie poszerza się twoja wyobraźnia."

"Kreatywność rozkwita tam, gdzie jest bezpieczeństwo i akceptacja. Rozkwita wśród przyjaciół, więdnie wśród wrogów."
Czytaliście?
Buziaki, do następnego!

26 komentarzy:

  1. Nie czytałam, ale czuję się zachęcona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka, która na chwile obecną by sie sprawdziła, chyba muszę sobie sprawić, bo jakoś kreatywności brak.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej książce, ale zachęciłaś mnie swoją recenzją :)
    Zapraszam na mój nowy post ;* https://karolinaiwaniec.blogspot.com/2017/07/spedzmy-produktywnie-te-wakacje.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale zaciekawiła mnie, bo lubię książki motywacyjne ;)
    KLAUDIALISIECKA BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba dla samych cytatów warto przeczytać książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatni cytat bardzo mi się podoba.
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zachęcająca recenzja :) cytaty są super <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Great post :)
    I'm following you :)
    Visit my blog if you want ♥

    janalukic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Cytaty są super, a co do książki to kiedyś o niej pomyśle nabyć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Okładka mega! Zachęcająca do przeczytania tej książki recenzja! ;)
    Zapraszam do mnie https://cakemonika.blogspot.com/ ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo zachęca mnie ta recenzja! Chętnie przeczytam :)
    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń