3 lipca 2017

Kim Holden- "Promyczek"

Cześć kochani!
Co tam u Was słychać? Od jakiegoś czasu normą staję się to, że nie zdążam dodać dla Was notki w niedzielę, ale cóż to są własnie wakacje, że plany pojawiają się spontanicznie. Wszystko teraz nadrabiam i oczywiście nie pozostawiam Was z niczym. Chciałam dziś porobić coś bardziej produktywnego, niż czytanie i oglądanie The Originals, jednak chyba na to postawię, bo dzień bez pracy trzeba na to wykorzystać! A Wy co porabiacie w wakacje?
"Promyczek" to nie liczna z książka, która wywołała u mnie łzy, końcówka jest tak poruszająca, że chyba nikt nie pozostanie jej obojętny. Cała historia opowiada o Kate, która przeprowadza się do Grant i tam zaczyna studiować. Ta dziewczyna nigdy nie miała łatwo w życiu, jednak nie poddała się przez to i to ukształtowało jej charakter. Promyczek to ksywka, którą wymyślił jej przyjaciel, Gus. Jest to właśnie odwołanie do jej wesołej osoby. I tak, jak wspominałam, mimo, że jej życie nie było usłane różami, tak Katie jest pozytywną osobą, żartobliwą i bardzo otwartą na nowe znajomości. Mimo tego całego dobra, kryje tajemnicę przed całym światem, nawet przed jej najlepszym przyjacielem. Warto też wspomnieć, że dzięki swojemu uzależnieniu do kawy dziewczyna w kawiarni Grounds poznaje Kellera. Ta znajomość przekształca się w przyjaźń, bo okazuję się, że bardzo dobrze się dogadują. Dla mnie dużym plusem jest, że książce ukazany jest nie tylko punkt widzenia Kate, ale też innych bohaterów. Każdy rozdział opisany jest datą i imieniem osoby, która go opisuje. Jednak wróćmy do relacji naszej tytułowej bohaterki z nowo poznanym przyjacielem. Keller przez dłuższy czas czytania książki jest dość tajemniczą postacią, gdyż co drugi weekend latał do Chicago i nikt nie wie co jest tego powodem. Po jakimś czasie zaczyna łączyć go z Kate coś więcej, spędzają ze sobą dużo czasu, jeżdżą na koncerty i flirtują ze sobą. Nie chce zdradzać za dużo co między nimi zaszło, bo chcę Was bardziej zainteresować! Bardzo spodobało mi się to, że w książce taka sama uwaga poświęcona jest każdemu bohaterowi, przez co możemy dobrze poznać każdego z nich. Ważną kwestią jest też to, że są poruszane tematy tolerancji i seksualności, jednego z bohatera, przez co całość jest bardziej bogatsza.
Jest to historia, której tak szybko nie zapomnicie, bo są książki, które po przeczytaniu odkładacie na półkę i nie rozmyślacie o nich wcale, ale są takie, które pozostawiają bardzo dużo w naszym umyśle. Nie chce Wam za wiele zdradzać, bo książki nie czytałoby się już tak dobrze, bo co chwilę zaskakuje nas co raz bardziej. Jedynie czekam jeszcze na jej ekranizację, bo to byłoby coś niesamowitego!
Ulubione cytaty z książki ♥
"Masz przed sobą wspaniałe życie. Przeżyj je co do minuty. Zacznij już teraz."

"Czytanie jest ucieczką od prawdziwego świata. Wszyscy go czasem potrzebują, by pozostać przy zdrowych zmysłach."

"Kiedy myślisz, że kogoś znasz, ten ktoś się zmienia. Albo ty się zmieniasz. A może ta zmiana jest obustronna....
I to zmienia wszystko."

"Życie dla nikogo nie jest łatwe. Wszyscy musimy walczyć, by wycisnąć dobro z czasu, który nam ofiarowano."

"Jest niespotykanym promykiem słońca. Nie tylko szuka jasnych stron... ale nimi żyje."

"Bądźcie spontaniczni. Życie ma zbyt wiele reguł, schematów i wymagań. Zmieńcie plany, by zrobić miejsce na zabawę. Spóźnijcie się czasem i cieszcie się chwilą, tym, co jest i tym, co może być."
 Buziaki, do następnego!

29 komentarzy:

  1. Ohh, czeka na swoją kolej i doczekać się nie może, mam nadzieję,że przeczytam ją w tym miesiącu.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :D
    https://gosiaandbook.blogspot.com/2017/07/wywiad-z-piorowieczne.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytaj koniecznie. Również pozdrawiam!

      Usuń
  2. Po cytatach widzę, ze przypadłaby mi do gustu :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wydaje się być bardzo bardzo interesująca! Na pewno dodam ja do poszuka podczas następnych książkowych zakupów ;)
    Wielki plus za piękne zdjęcia :)
    Eff

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodoba Ci się na pewno. Dziękuję bardzo!

      Usuń
  4. tymi cytatami mnie zachęciłaś ! :) Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie potrzebuję książki na wakacje i świetnie, że polecasz tą, bo o niej słyszałam, ale jakoś tytuł wypadł mi z głowy.
    Cytaty są wspaniałe!!
    pozdrawiam,
    ann-aspiration

    OdpowiedzUsuń
  6. słyszałam duzo o tej książce, ale jakoś ostatnio nie bierze mnie na czytanie, a kiedyś dosłownie chłonęłam ksiązki :)

    jzabawa11.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niestety aktualnie nie mam czasu na czytanie :( niedługo obrona i całymi dniami muszę się uczyć :/ ale ogólnie nie słyszałam nigdy o tej książce :)
    Pozdrawiam http://madeleinestyles.blogspot.com <3

    OdpowiedzUsuń
  8. ja czekam na nowa ksiazke, wlasnie do mnie idzie <3 ta moze byc fajna ;3
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wybrałaś ciekawe cytaty, zachęcasz nimi do przeczytania książki.

    OdpowiedzUsuń
  10. your post very good and very nice .This my own site http://www.pixxelznet.com/ I am provide these types services #SEO #PPC #SMO Web Design and Web Development you want any services contact us.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rzeczywiście w wakacje plany często się zmieniają. Ja natomiast w tym miesiącu chciałabym się postarać o częstsze notki, a jak to wyjdzie w praktyce? Się okaże. Pierwszy dzień mam zaliczony! Serial warty uwagi? Bo słyszałam o nim nie raz, ale nie miałam okazji się za niego zabrać.
    "Promyczek" wydaje się być niesamowitą książką. Taką młodzieżową, ale dobrze, że porusza ważne tematy jak np. tolerancja. Też uważam, że takie aspekty wzbogacają książkę jeszcze bardziej. Oprócz tego uwielbiam, gdy lektura wzrusza oraz ogólnie wywołuje wiele emocji, a ta na taką się pisze. Ładne zdjęcia oraz cytaty :)

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The Original naprawdę super! Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  12. muszę przeczytać :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka bardzo mi się podoba, lubię książki o takiej tematyce więc myślę, że chętnie kiedyś po nią sięgnę :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam wiele o tej książce - muszę koniecznie przeczytać <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Przeczytałam ją ponad rok temu i do tej pory pamiętam historię Promyczka :) Uwielbiam czytać :)

    OdpowiedzUsuń